Persbericht WeZorgen (nu Dinst) Nationale Ouderendag 4 okt 2013

Ik heb altijd nog eens…

Nationale Ouderendag ook dit jaar weer in Den Haag

Afgelopen vrijdag 4 oktober gingen op de Nationale Ouderendag een paar duizend wensen van ouderen door heel Nederland in vervulling. Vaak een kleine moeite, maar een enorm gebaar.

Stichting Nationale Ouderendag wil de ouderen in staat stellen om datgene te doen wat ze graag willen doen. In de gemeenten waar de Nationale Ouderendag een lokaal comité heeft, worden ouderen in aanloop naar de Nationale Ouderendag uitgenodigd hun wensen kenbaar te maken. De lokale comités zorgen zo jaarlijks voor vele duizenden succesvolle matches tussen de wensen van ouderen en vrijwilligers om deze wensen in vervulling te laten gaan. Naast het vervullen van wensen worden er op verschillende locaties activiteiten voor ouderen georganiseerd.

In Den Haag nam Olivier Coops oprichter van WeZorgen, een platform met diensten voor ouderen aan huis, het initiatief om de ouderen een leuke dag te bezorgen met workshops en een lunch. “Het was een succesvolle dag”, zegt Olivier. “Er was een gezellige dynamiek in de groep en de ouderen hadden het zichtbaar naar hun zin. Ook hier werden de wenskaarten rondgedeeld en ingevuld. We hebben plannen om de Nationale Ouderendag in Den Haag volgend jaar in samenwerking met marketingbureau D’Article en stichting Present tot een groots evenement uit te laten groeien. Daarvoor zijn we nog op zoek naar financiering en partners die een bijdrage willen leveren aan het welzijn van ouderen en samen een bestuur willen vormen voor Den Haag”, aldus Olivier. Stichting Nationale Ouderendag wil meer ouderen zelf aan het roer laten staan door hun wens te uiten. In 2017 willen ze met hulp van bedrijven en particulieren landelijk 20.000 wensen in vervulling laten gaan. Elk jaar een paar duizend meer.

Op de hoogte blijven?

Meld je hier aan en ontvang af en toe een e-mail met handige tips en advies over fijner langer thuiswonen. We versturen geen spam, houden je informatie prive en je kan je op elk moment weer afmelden.

Ontvang af en toe een handige update met tips en advies

Mantelzorg
Zorgprofessionals